Wednesday, January 17, 2007

Aku tak cerdik......


aku tak cerdik
namun pada hari ini

aku melihat banyak manusia cerdik

menjadi bodoh


aku tak cerdik
namun hari ini aku melihat
banyak manusia cerdik bertindak bodoh


aku tak cerdik
namun pada hari ini aku melihat
banyak manusia cerdik menjadi jahat dan tak senonoh


aku tak cerdik
namun pada hari ini aku melihat
banyak manusia cerdik lebih bodoh dari yang bodoh


aku tak cerdik
namun pada hari ini aku melihat
manusia cerdik berfikir secara bodoh


aku tak cerdik
namun pada hari ini
aku melihat manusia cerdik sama seperti orang bodoh


aku tak cerdik
namun pada hari ini
aku melihat manusia cerdik yang bodoh ini menjadi semakin bodoh

7 comments:

  1. puitis jugak kau yer...

    heh..heh..heh...

    mungkin setelah termakan beberapa biji dragon fruit.

    walauapa-apapun... telahan aku cuma.
    :))

    ReplyDelete
  2. hehee lama dah aku tak jenguk blog ko .. sat nak g jengok .. hehhe

    ReplyDelete
  3. jengok la..
    x sepada yang melarangnya...

    he..he..he.

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:07 AM

    kira hebat la kau ye..

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:58 AM

    erks....sabo la pena....jgn marah-marah nnt jantung naik darah tau...

    mmg cuak melihat org cerdik kuarkan kata-kata bodoh yg org bodoh sendiri x buat....

    ReplyDelete
  6. neeziee... tak de la hebat .. aku rasa ko terperangkap dan diperangkap oleh minda ko sendiri kot kihkihkih

    ReplyDelete
  7. eheh puteri..tak de la marah.. orang cerdik ngan jawapan bodoh ni ada di mana-mana je .. baik sektor sosialnya, politiknya, ekonominya..

    masalah utamanya kalau dia bercakap bodoh untuk diri dia je.. atau lingkungan yang terhad tak pe.. ini kita terbabit sama secara... langsung atau tak langsung..

    kekadang walau tak langsung kesannya tu langsung dapat kat kita..

    tu yang meluat tu..heheh

    ReplyDelete