Saturday, December 23, 2006

Bila Mindaku membebel................



Nak hentikan atau tak? kalau hendak bertindak..

Nak anggap serius ke tak? kalau ambik serius bertindak.

Ini antara sikap manusia yang bertamadun. Malah boleh dianggap yang terpenting kerana sikap ini yang bakal menentukan corak dan arah sesuatu situasi, perkara atau apa saja. Kita sudah tak mampu nak menjadi individu atau bangsa yang hanya menunggu sesuatu itu terjadi, wahal sebelumnya kita ada peluang hendak membetulkannya. Cukuplah kita mengeluh dan merintih dan menjadi suatu bangsa yang menerima saja dan menganggap ianya adalah takdir ( alasan yang diterima pakai oleh mereka yang tidak pernah ada sikap serius dan ada usaha untuk mengubah sesuatu).

Kenapa aku bercakap macam ni?

Entahlah.. naluri aku melihat banyak kejadian akhir-akhir ini sebagai pelik dan wajar kalau kita menilai kembali cara dan kaedah kita pakai selama ini dalam menentukan corak dan halatuju sesuatu yang disekeliling kita, samaada ianya besar atau kecil kalau ianya berkait dengan bangsa dan masa depan kita.

Nak teruskan ke tak apa aku kata ni?

Jawapannya: TAK NAK

Kenapa?
Sebab aku dah mula nak melalut dan nanti aku akan hiris hati banyak orang, so lebih baik aku behenti...sekian terima kasih.


2 comments:

  1. Anonymous5:21 PM

    salam :-)

    mana lagi nak bebas bersuara kalau bukan kat blog sendiri. ruang maya ini tak pernah membataskan suara apa yg kita nak jeritkan disini.
    so, teruskan aje membebel... hehe

    ReplyDelete
  2. hehe sebenarnya biarlah mereka berfikir kan puteri.. banyak sangat yang tak kena berlaku tapi masing-masing buat tak tau je..biarlah..malas la...

    kalau benda salah banyak sangat dihalalkan..akhirnya bala pasti datang.. masalahnya bala kalau datang bukan kena depa yang buat salah je..yang tak buat salah pun kena.. :)


    kalau dah salam cium pp..tak kira laki pempuan hehehe tak tau la nak kata apa.. :P

    ReplyDelete