Saturday, September 15, 2007

Dunia baru aku......

Dulu aku selalu kata..bila fikir tentang manusia , kita jadi serabut, jadi tak tentu hala emosi dan sampai jasadpun sama tak tentu hala...

Sebelum ini aku dalam bidang bisnes, ianya menuntut aku bersikap baik sebaik baiknya untuk mendapatkan pelanggan...masa aku dalam organisasi bukan kerajaan pun sama..menuntut aku berlemah lembut dan membantu manusia dengan sedaya upaya aku...

Kini bila aku dah masuk satu bidang lagi..keje dalam opis..aku.. nak tak nak kena fikir tentang manusia yang aku temui ini. Susah aku nak tune kepala otak aku ni..aku banyak berfikir macam mana nak memahami "budaya kerja dalam opis" yang berbeza sangat dengan dunia aku sebelum ni. Banyak aku temui dan aku alami..menuntut aku membina kembali sikap dan kaedah berinteraksi dengan mereka.

Apapun aku masih dalam proses perhati dan belajar sebelum aku membina sikap yang sesuai dengan budaya kerja aku yang baru ini. Banyak yang aku belajar dan banyak yang aku tak tau dan tak faham lagi setakat ini. Dunia opis ini suatu dunia yang menuntut aku memahami manusia secara falsafahnya..sebab bila aku faham mengapa dan kenapa ..aku akan lebih tenang untuk menghadapinya..walaupun ada setengah perkara benar bernar menguji kesabaran aku..aku akan terus tabah dalam dunia baru ini.

Isteri aku pun menghadapi dunia yang sama walaupun dia bukan dari kalangan mereka..so banyak perkara yang kami sering bincangkan..dan setakat ini kami berjaya menghadapinya.

ye lah kan..kalau dah biasa bersampan di lautan, kini bersampan pula di sungai...dua dunia yang berbeza..dan ikan dalamnya pun berbeza ... masalah akunya..aku sampai kini tak makan ikan sungai hahahahahhaahahahah

ok lah....jumpa lagi lain entry.... wasalam.

No comments:

Post a Comment