Wednesday, August 27, 2008

Permulaan yang sedang dan akan berlaku......

Aku ingin rehat kejap dari memikirkan soal politik. Bukan kerana aku penat ke apa tapi aku rasa aku dah boleh menarik nafas lega. Kembali menyiapkan kepala otak aku untuk suatu permulaan yang sedang dan akan berlaku.
Selepas ini senario politik tidak lagi sama seperti dahulu. Pasti akan berlaku perubahan, namun perubahan selalunya menuntut suatu pengorbanan dan nilai yang sangat besar. Bersedialah wahai umat termasuk aku juga sebenarnya.
Mungkin selepas ini sukar mahu mencari wajah-wajah yang ceria dan gembira seperti dahulu. Biarlah...untuk apa wajah yang ceria dan gembira kalau ianya tidak membawa kebaikkan. Biarlah kita bermandikan peluh, berkeringatkan darah..biarlah kalau ianya untuk suatu yang bernilai dan bermaruah.
Apapun, berpegang kepada kebenaran itu sangat penting, sekalipun mereka yang berpegang pada kebenaran dianggap suatu yang pelik dan dipelikkan sebenarnya. Kebenaran yang hakiki ialah kebenaran yang datangnya dari Yang Maha ESa.

No comments:

Post a Comment