Thursday, May 14, 2009

Perak ooo Perak

Aku demam minggu ni..badan terasa sangat lesu, aku rasa teruk tapi apa yang berlaku di Perak lagi lesu dan teruk. Aku hanya demam, bleh baik..lagipun aku sorang je..mungkin isteri aku susah sikit..( terima kasih wahai isteriku hehhe) ...

Tapi Perak sakit teruk..penyakit dah dikenal pasti namun aku hairan napa masih tak mau nak ambik ubat yang betul untuk rawat penyakit tu.. ubat semua tau..seluruh rakyat Perak tau.. tapi masih keras kepala tak mau ambik ubat tu.

Sebabnya mudah je.. ikut kepala otak masing masing...sebab ada kepentingan. Takut hilang kuasa wahal dah berpuluh tahun diberi kuasa..buat la baik baik untuk kepentingan rakyat...ni bila rakyat Perak ajar sikit je dan mula mengelabah..konon semua buat kepentingan rakyat..wahal rakyat Perak tau berfikir sendiri. Di Perak tu ada pak tua yang hidup berpuluh tahun, yang mampu menyara anak isteri walau bekerja menanam padi, walau bekerja menangkap ikan.akal mereka lebih bijak dari yang keluar Universiti.... di Perak ada anak anak muda yang bukan je mampu berfikir malah mampu buat segala-galanya, ada lawyer..ada cikgu..ada doctor ada semua jenis ..

Jangan la duk fikir kita je bijak..ada setengah tu bukan bijak.. tapi bodoh dengan kuasa..buat apapun duk fikir rakyat tak tau apa apa..berhentilah..jadilah bijak dengan kuasa..bijak yang disertai dengan niat yang baik..perihatin pada kehendak rakyat..perihatin pada keperluan rakyat...

pendek cite... serah balik pada rakyat untuk menentukan apa mereka mahu..siapa mereka mahu.

2 comments:

  1. Anonymous5:25 AM

    eheheh demam pun boleh nulis lagi ker.....

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:48 PM

    dah pengecut...tunggulah PRU 13 hancus....hampeh tul...

    ReplyDelete