Tuesday, May 30, 2006

My Team dan Minda Kelas Ke Tiga

Aku hairan dengan apa yang berlaku baru2 ni .. pasal komen duk kata Malaysia tak perlu melawan MyTeam..sebab kalau Malaysia kalah maka pasukan Malaysia akan malu etc. Bagi aku komen macam ni adalah komen dari minda kelas tiga... Aku kagum ngan idea Khairi Jamaludin ni.. idea ni sangat bagus..menubuhkan pasukan MyTeam bagi melawan pasukan Malaysia suatu idea yang bijak dan dari minda kelas satu.
Yang jadi masalahnya bila idea dari minda kelas satu ni disampaikan pada minda kelas tiga..ahaa macam tu lah jadinya..macam macam pandangan hingga orang kuat FAM duk kata sapa sokong MyTeam maka dia tak sokong Malaysia..seolah-oleh MyTeam ni bukan rakyat Malaysia. Apa ke punya pandangan jenis cam ni...susah nak faham kalau orang minda kelas tiga ni berfikir...aku tak lah kata aku kelas pertama kedua ke ketiga ke..tapi tak lah selemah tu nak fikir tentang rasional sesuatu perkara.
Biar pi la sapa pun...kalau pasukan Malaysia ada kualiti apa nak takut ngan sapa dia lawan...ala pasukan hebat dunia pun..macam German bleh lawan pasukan kelab..ok je....dah kalau pasukan kita bagus..sapa pun dia lawan apa nak heran kan..lawan je lah...anggap je lah budak2 MyTeam tu sebagai adik..pasukan adik yang patut diberi peluang dan diajar ..ni tidak ..emosi mengalahkan budak kecik...huhuhu
aku tabik kat Khairi... idea hebat... macam dia kata..idea tu bleh cetuskan idea2 lain yang diluar lingkaran berfikir mereka yang mindanya kelas tiga.
syabas Khairi..syabas TV3.... teruskan gilap budak2 MyTeam tu...depa tu hebat dan ada bakat...untuk pasukan Malaysia aku cadangkan ambik kaunselor ..belajar kawal emosi skit huhuhuhu
Aku tertarik dengan kaedah pemilihan pemain MyTeam ni..apakah FAM akan mencontohinya? atau negeri-negeri akan buat kaedah yang sama? Ini semua soal ketelusan..ambik bola sepak sendirilah..tepuk dada tanya apa kehendak sebenarnya.

No comments:

Post a Comment