Monday, March 05, 2007

6 kepelikkan aku....

Keshi ni memang menyusahkan otak aku nak pk..memang susah tul aku nak tune otak aku ni nak pk benda benda pelik dalam hidup aku. Macam manapun sebab kawan baik aku jawab gak lah..kalau tak pelik sangat tu maaflah ek... heheheh

Perkara pertama yang bleh aku pk pasal pelik atas diri aku ni ialah....

1. Bukit Bukau
Pasal bukit bukau ni aku sensitif sikit, apalagi kalau nampak permandangan yang berhutan tebal, ada bukit tinggi, pokok yang besar-besar macam tengah hutan, semua ni boleh buat aku sedih, aku akan rasa sayu tiba-tiba, hati dan qalbu ku tersentuh giler..tak tau napa, dari dulu sampai sekarang. Dulu masa aku naik bas express, aku nampak sepanjang perjalanan dari Terengganu ke KL dipenuhi hutan belantara. Mulalah aku rasa sedih...huk huk ..sekarang ni dah naik kete sama jugak lah, dalam sedih aku seronok, rasa tenang je ..emm anugerah Ilahi kan.. :)

Perkara kedua pasal kepelikkan aku.....
2. Aku suka tengok kapalterbang, masa dia nak naik dan masa dia nak turun, aku bleh je macam budak-budak terpegun dan teruja ngan suasana tu tapi AKU TAK SUKA NAIK KAPALTERBANG...sebab aku tak percaya langsung ngan kapalterbang ni, aku pk jatuh jek..aku pk terhempas jek..aku pk kalau berlaku apa apa langsung tak de harapan, kalau di lautan masih ada harapan gak, kalau di daratan masih ada harapan, bawah laut pun ada harapan..ni di awangan..huhuhu langsung tak de harapan ..aku banyak kali naik tapi tak penah suka ..kalau diberi pilihan antara kereta dan kapalterbang...tak yah pk aku pilih kereta walau jauh..walau lama.. hahaaha.. katalah nak kata penakut ke apa..memang aku tak suka!!!

Ketiga lak....
3. Aku mesti nak call mak aku..ni selepas kawin ni, bleh dikatakan tiap-tiap hari selama beberapa tahun ni aku call mak aku..hahahahah anak manja kot hihihi .. buat malu kat isteri aku jek bagitau semua ni..biarlah..dah aku macam tu ..apa nak buat hehhehe mungkin sebab aku rapat ngan mak kot..... aku sayang mak :P aku sayang isteri aku gak hehheeheheh

keempat....
4. Benda pelik pada aku ni aku tak suka ketinggian..aku gayat..penah aku cuba panjant pokok dulu, masa remaja gak..terketar ketar kepala lutut aku..sempat suku je pokok kelapa tu aku panjat aku turun...tak sanggup nak teruskan..kalaupun bleh naik nanti masa turun aku mungkin terbang macam superman...hahaahah tak bleh..memang aku tak boleh..aku gayat giler...hehhhe

kelima tentang benda pelik aku ialah.....
5. Aku teruja ngan MAWI dan CT Nurhaliza hhahahhahahahhahaha.. ko orang nak kata apa ..katalah..aku teruja ngan MAWI dan CT Nurhaliza...dua penyanyi ni bleh buat aku tutup mulut dari komen apa apa yang buruk tentang mereka...lain tu walau aku suka gak aku tak teruja macam dua orang ni... ntah aku tak tau kenapa.. kalau dua ni nyanyi aku bleh henti buat keje..mesti lepak tengok hehheh

dan akhirnya..
6. Aku suka makan nasi lemak lauk bilis ngan air nescaffe susu..yang berkuah tu aku makan dahulu dan mana-mana nasik yang tak kena kuah tu aku masukkan dalam air nescaffe ..rendam..bila abis je makan nasik berkuah aku akan makan nasik dalam air nescaffe aku tu.. dulu aku biasa buat kat kedai tapi sekarang tak lah..kadang kadang je aku buat kat umah..kena marah hehehehhee .. ko orang tak tau kesedapan nasik lemak dalam air nescaffe tu..best woiiii hahahahhahahhaha :p

k lah tu je 6 perkara ..aku harap ko puas hati ek keshi hehehehe .. betullah menyusahkan kepala otak aku ehhehhe tapi tak pe..untuk kawan baik aku sanggup perah dan tune otak aku ni.. hehe

ahaaa aku lak nak tag 6 orang ni..aku nak tau 6 perkara yang boleh buat ko orang tenang kalau ada masalah.. bleh? hehhe bleh gak lah ekk.. aku dah susah dan ni aku nak menyusahkan ko orang lak.. :p

Ni orang yang aku tag....aku langgar peraturan sikit.. aku nak tag 7 orang hihihi...

1. Kassim Selamat (KS)
2. Chii
3. Azuna
4. Elhakim
5. Akirasuri
6. Bro Rickywan
7. Puteri Al Insyirah


Rules & Regulations:
Each player of this game starts out by giving 6 weird things about themselves. People who get tagged need to write in a blog of their own 6 weird things as well as state the rules clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. After you do that, leave them each a comment letting them know you tagged them and to read your blog!


13 comments:

  1. Anonymous10:04 PM

    memang pelik gilaa makan nasik lemak ngan nescafe!! sabo jer ler...

    ReplyDelete
  2. ha ha ha..
    bro! saya sudah jawab 6 benda unik tu di blog ;)

    eheh :P

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:24 AM

    jawab dlm bentuk sajak boleh??? hehe

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:47 AM

    iskh...

    tak aci tul...langgar peraturan...puteri yg no. 7 lak tuh...
    kalau ikut rules & regulation tuh...tak sah...hehe

    tapi xpe la...buat kwn baik...puteri sedia perah pale utk cari 6 perkara utk menenangkan hati tuh...

    ahakz... :)

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:01 AM

    ops...nak tanya sket..

    6 perkara tu..mengenai 'kepelikan diri' atau 'perkara yg dilakukan untuk menenangkan diri bila ada masalah'?

    mohon penjelasan :)

    ReplyDelete
  6. hehehe memang puteri ni peka ... 6 perkara utama yang akan membuatkan puteri tenang dan gembira.

    ReplyDelete
  7. nasik masuk nescafe?? ape rasa tu..eeii.. :p

    ReplyDelete
  8. keshi: emm hanya jauhari yang mengenal manikam hehheh

    akirasuri: ahaa baca dah hehehe ok ok tapi yang nak apa yang boleh beri ketenangan kan ahaksss

    azuna: terima kasih sebab jawab tapi yang nak ketenangan bukan kepelikkan huhuhu :P

    Insyirah: tu lah kepelikkan satu lagi...suka langgar peraturan ahaksss :P

    syada: hahahahaha tu lah kepelikkan..kalau nak tau apa rasa..try la buat hehheh :p

    ReplyDelete
  9. Anonymous12:32 AM

    Assalamualaikum.. Lama tak bersua dialam cyber nie kan..

    Tertarik dan terhibur plak baca 6 kepelikan tu..

    ReplyDelete
  10. Anonymous2:43 PM

    ehehe..chii da kena virus tag ni dulu..td br nk tag musafirminda..skali tgk da. kena plak :p

    ReplyDelete
  11. heheheh chii.. tu azuna dok tag chii tu :P

    ReplyDelete
  12. Anonymous12:47 AM

    Duduk england ni mana ada tenang2 sori le ye.. lain kali le jawab plak...hehe

    ReplyDelete
  13. hehehe ok azuna.. tapi ok dah tu.. kira jawab dah tu kan ... puas hati dah :)

    ReplyDelete