Tuesday, October 03, 2006

Ku musafir di minda sendiri......



adakah riak-riak rasa di hati ini
akan memancarkah seri
takala mendung mewajah diri
tunduk aku merenung diri

gelombang rasa yang tak bertepi
mengolah kasih berbuih putih
menghempas syahdu di hati ini
mengalun rindu di antara sedih

ku musafir di minda sendiri
mencari ertinya teman sendiri
resah bertapak di sudut jiwa
fikir rentak yang ditari

adakalanya kerisuaan menjenguk rasa
dengan lintasan berbalam, mendebar sukma
tabahkan aku dengan sengketa melanda
kuatkah aku dengan ujian menimpa

indahnya rasa berolak jua
kuatnya jiwa bergoyang juga
lintasan apakah namanya
mengugat rasa yang telah dibina

bukan tidak pernah meniti gelora
bukan tidak pernah mengenggam bara
namun sukarnya takala maksud disalah sangka
sukarnya takala medan ilmiah ditera
disambut pula dengan madah berbisa

ku musafir di minda sendiri
mencari realiti antara mimpi
mencari pasti yang serasi
membina harapan di hati ini

di musafirku ini
aku melihat adanya cahaya
walau sengsara yang dulu tibanya
aku yakin esoknya,pasti mentari bersinar ceria
moga aku tabah menghadapinya

No comments:

Post a Comment