Monday, June 05, 2006

Aku Musafir Di Minda Sendiri




adakah riak-riak bahagia di hati ini
kiluan gembira memancar seri
mencari damainya hati
ku musafir di minda sendiri


gelombang rindu yang tak bertepi
mengolah kasih berbuih putih
menghempas syahdu di hati ini
mengalun rindu di antara sedihku musafir di minda sendiri

mencari ertinya cinta
segar berbunga di sudut jiwa
mengharum dek kasih sayangnya
adakalanya kerisuaan menjenguk rasa
dengan lintasan berbalam mendebar sukma

tabahkan aku dengan sengketa melanda
kuatkah aku dengan ujian menimpa
indahnya rasa berolak jua
kuatnya jiwa bergoyang juga
lintasan apakah namanya
mengugat cinta yang telah dibina

ku musafir di minda sendiri
mencari realiti antara mimpi
berdenyut dengan nadi cintanya
hidup antara derita dan bahagia

di musafirku ini
aku melihat adanya cahaya
rupanya derita hadir mengundang bahagia
esoknya ..pasti mentari bersinar ceria
cinta mekar di tasik jiwa

kekadang aku juga sesat di minda sendiri
takala fikiran dan hati saling diam tak bertegur sapa

aku mencari letaknya tanda di permusafiran ini
dek cahaya iman yang ada pasang surutnya sukarnya...

takala fikiran dan hati bersengketa
walau di laluan yang sama ..berbeza simpangnya

kekadang jasadku lemah tak bermaya

No comments:

Post a Comment