Tuesday, September 12, 2006

Aku semakin memahaminya...........



kedinginan malam ini begitu terasa

dielus lembut bayu yang menyapa
membuai rasa.. menguis kembali kenangan lama
mengingati kembali nostalgia tika bersamanya

kenangan yang begitu lama tersimpan
kisah cinta yang tiada kesudahan
kisah yang ada bersamanya segala kepahitan
merobek hati dan perasaan

kedinginan malam ini sungguh memilukan
takala kenangan itu menjalar perlahan
meresapi kesegenap urat nadi
menjalar ke fikiran..memuntahkan segala ingatan

aku lebih memahami erti sebuah cinta kini
aku semakin memahami
antara cinta yang singgah sementara cuma
dengan cinta hakiki ..cinta yang sejati

bukan kerana paras rupa menjadi penentu
antara keinginan dan kemahuan nafsu
berlandaskan fikiran dan ilmu
aku semakin mengenali cinta miliku
dengan cinta yang hanya sekadar bertamu

kedinginan malam ini begitu bermakna
bersulamkan cahaya bintang dan bulan purnama
berupaya menelaah ruang qalbuku
memaksa aku mengimbau kembali kenangan lalu

4 comments:

  1. Anonymous5:48 PM

    memahami cinta makhluk atau cinta pencipta wahai encik aku? :-)

    macam lebih pada cinta makhluk jer.hehe

    ReplyDelete
  2. mrs kompius...

    Semua berkata bahawa cinta sejati adalah cinta kepada Allah s.w.t ..benar..tak ada bantahan..penerimaan mutlak dalam soal ini..inilah cinta sejati.

    dan..melalui cinta sejati ini juga Allah mengharuskan kepada manusia untuk bercinta sesama manusia.

    Cumanya....manusia memberi tafsiran berbagai tentang cinta ini..bercinta sesama makhluk tak salah..itu harus...malah kalau kena caranya boleh berubah menjadi sunat...

    cinta dari segi hukum fekahnya boleh menjadi harus, sunat atau haram..so terpulang pada manusia nak pilih yang mana..

    so tak salah kan mrs kompius kalau bercinta sesama makhluk kan? :p

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:39 PM

    " so tak salah kan mrs kompius kalau bercinta sesama makhluk kan? :p "

    tak salah encik aku.bukanlah satu dosa untuk berkasih sayang ni.malah,dituntut.sebab sudah difitrahkan sedemikian rupa :-)

    ReplyDelete
  4. ahakss...ni untuk wife ke bro :)

    ReplyDelete