Sunday, July 09, 2006

MURTAD??!!!

aku tengok tv tadi..kenyataan Dato' Mufti Perak yang menyatakan beliau mempunyai fakta yang diperolehi dari suatu kajian oleh badan profesional bahawa terdapat kurang lebih 100 ribu manusia melayu MURTAD.

Mendebarkan..memalukan..memeranjatkan....membimbangkan..apa lagi perkataan yang ada yang sewaktu dengannya..gunakanlah..hamburkanlah..kerana ianya memang sesuai untuk dinyatakan berdasarkan kes terbaru ini.

Aku hairan dan pelik bila melihat kenyataan balas dari Menteri..Abdulah Mat Zin yang seolah-olah marah dan mempertikaikan fakta yang diberi oleh Dato' Mufti tersebut. Aku rasa jawapan dari penasihat PM lebih baik dan memperlihatkan kematangan..beliau memandang serius perkara ini..alhamdulilah..

Apa yang perlu..hentikan perdebatan soal kereta..soal-soal remeh temeh di Parlimen..fokuslah soal besar seperti ini..lihatlah kepada masalah ummah..bukan diri sendiri. MURTAD perkara serius..jangan lihat ianya hanya berpunca dari satu isu sahaja..tapi sebenarnya melibatkan semua kementerian, ibubapa dan semua pihak...

Aku sarankan pandang dan bertindaklah kepada isu MURTAD ini..jangan sampai melayu sudah tidak lagi dilihat sebagai bangsa yang beragama Islam..nauzubilah....

Aku harap isu ini mendapat respon PM dan kabinetnya....tu lah harapan aku..bertindaklah.

2 comments:

  1. Anonymous7:31 AM

    Very pretty site! Keep working. thnx!
    »

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:49 PM

    Great site loved it alot, will come back and visit again.
    »

    ReplyDelete