Thursday, June 25, 2009

Celaka Seorang Presiden

Perhatikan seorang Presiden negara yang membunuh orang awam tidak berdosa bercakap soal keganasan, keadilan dan kemanusiaan... Ini lawak bangang ke lawak haram jadah. Konon tegas dengan Iran wahal dalam masa yang sama dia bunuh orang awam yang tidak berdosa!!
--------------------------------------------------------------------
__WASHINGTON: Presiden Barack Obama membuat kenyataan paling tegas terhadap Iran, semalam.Obama turut membayangkan usul berunding dengan Republik Islam itu kini bergantung kepada bagaimana krisis politik di Iran diselesaikan.“Masyarakat antarabangsa marah dengan ancaman, kekerasan dan penahanan yang dilakukan Iran sejak beberapa hari lalu. “Saya mengutuk tindakan tidak berperikemanusiaan itu dan saya bersama rakyat AS berkabung terhadap kehilangan nyawa yang berlaku.


“AS kini menunggu bagaimana krisis ini akan diakhiri Iran.
“Insiden ini memberi bayangan negatif terhadap Iran akibat daripada tindakbalas yang ia laksanakan,”
_______________________________________________
60 orang awam maut dibedil AS
PESHAWAR (Pakistan): Kira-kira 60 orang awam di Waziristan, wilayah dikuasai pemimpin Taliban, Baitullah Mehsud dilapor terbunuh akibat dibedil pesawat dron tentera Amerika Syarikat (AS),semalam.Laporan mendakwa serangan pertama membunuh enam anggota Taliban tapi serangan susulan yang dilancar pada upacara pengebumian mangsa itu membunuh ramai orang awam.Timbalan Baitullah, Wali Ur Rehman pula mendakwa, 65 orang, majoriti orang awam maut dalam serangan itu.“Seorang daripada komander kami, Billal turut terbunuh. Kami mengebumikan mayat di tiga kubur berlainan kerana ada mayat yang hancur.

“Bagaimanapun, kepimpinan kami selamat,” katanya.
Mohammad Saeed Khan, 35, yang putus kaki kanan dalam serangan itu mendakwa, serangan ditujukan kepada orang awam.“Perkuburan dibedil ketika orang awam merintih kesakitan,” katanya. - AFP

No comments:

Post a Comment