Saturday, June 06, 2009

Jangan Cari Salah Siapa??

Isu runtuhnya stadium di Terengganu, ada cakap cakap duk kata kita jangan cari salah siapa tapi kena selesaikan cara baik. Aku bukan saja sakit hati dengan kata kata macam ni tapi aku rasa nak lepuk dan sekeh kepala orang yang kata macam tu. Tak de otak..tak de akal..

Kes macam tu kenalah carik salah sapa!! Apa pulak tak leh carik salah sapa..sapa bersalah kena dakwa lah...kena hukum... sebab ni duit rakyat. RM200 juta ... duit rakyat!

Duit rakyat adalah duit kita..duit mak ayah kita..duit titik peluh kita yang kita sumbang melalui cukai itu dan ini. Tiba tiba kita serah dia kuasa buat itu ini..dia tak buat dengan betul, dia pakai duit kita pergi buat benda yang tak patut dia buat.

Ni bukan sekadar duit tapi nyawa. Kalau stadium macam tu..biar je sapa buat salah..nanti tengah tengah kita nak naik kapalterbang..bukan kapalterbang jatuh..tapi bumbung tempat kita tunggu kapalterbang jatuh...bukan mati sebab kemalangan yang tak dapat dielak tapi mati sebab penyakit buat kerja tak betul. Ajal maut di tangan Allah ..tapi kalau dah nyata sebabnya adalah kerana bodoh, jahat dan rasuah... tak boleh ke kita marah?

Pasal kolam renang pun satu hal..projek mega konon..pirahhh... bandaraya konon huh!!!

No comments:

Post a Comment