Monday, August 28, 2006

kedamaian bebas terbang



aku ingin kedamaian di sini

ingin aku berlegar bebas di sekitar kedamaian ini
biarlah kedamaian ini tidak terbatas lagi
biarlah kedamaian bebas lepas begini

kedamaian hadirlah setiap hari
aku ingin melihat senyumanmu wahai kedamaian
aku ingin mendakap erat kedamaian ini
aku ingin semadi dalam kedamaian ini

terang benderang warna kedamaian ini
pelangi bersinar gemilang
nyaman dan tenteram kedamaian ini
sesejuk salju di pergunungan
sesuci hujan dicurah awan

berenang di dalam kedamaian ini
menyelam di dasar kedamaian ini
angin bayu kedamaian menghembus tenang
aku damai dengan mata terpejam
menikmati kedamaian ini

terbanglah kedamaian..terbanglah
selimuti alam ini dengan pelukan
damaikan hati-hati insan
pulihkanlah kedamaian alam dan kemanusiaan

terbanglah....terbanglah wahai kedamaian

2 comments:

  1. Anonymous4:46 AM

    Kedamaian memang dinanti oleh setiap insan, kita ingin kedamaian, begitu juga saudara kita di Lubnan juga mahukan kedamaian...macamana kita ingin mencapai kedamaian ini sekiranya manusia sendiri tidak menghargai kedamaian...cuba sama-sama pk...pk dan pk.

    ReplyDelete
  2. kedamaian dicari setiap insan azuna..namun dalam mencari kedamaian...manusia selalu tersesat...terpesong antara kedamaian dan nafsu. Nafsu penghalang kepada kedamaian....

    namun..sebenarnya nafsu adalah jalannya menuju kedamaian...tapi itulah..manusia terlalu jauh untuk memahami falsafah kemanusiaan itu sendiri apa lagi mahu memahami apa itu kedamaian...

    semoga masih ada insan yang melihat kedamaian ini secara benar dan adil :)

    ReplyDelete