Sunday, August 20, 2006

Menjelang hari pernikahan CT


esok hari pernikahan siti..cerita yang diungkap setiap hari sebelum ini dengan berbagai ungkapan..ada yang manis, ada yang pahit. semua orang sedang memperkatakan tentang hari tersebut. hari besar bagi siti..bagi aku juga walaupun aku tak kawin ngan siti kihkihkih

Namun dalam aku gembira dan bahagia dengan pernikahan siti ini..sebahagian dari jiwa aku memberontak dan meronta. Bukan aku jeles siti bernikah ngan Datuk K..tapi sebahagian jiwa aku ni asyik terfikir pasal beribu kematian di Lubnan dan Plastein. layakkah aku bergembira dengan siti esok?mampukah aku tersenyum dan ketawa esok sedangkan pada masa yang sama ada anak kehilangan ibu..suami kehilangan isteri..kehilangan sanak saudara.....

dalam masa yang sama juga saudara kita di Lubnan dan Plastein telah beku jiwanya menyaksikan berbagai kemusnahan dan penderitaan..lalu mampukah aku bergembira dihari pernikahan siti nanti................

2 comments:

  1. Anonymous1:32 AM

    masyrakat malaysia lebih mengingati 21 ogos atau esok sbg hari pernikahan artis no 1 malaysia..

    berapa ramai yg sedar esok hr isra' mikraj..hehehe...

    moh2 pose sok hr

    ReplyDelete
  2. ahaa chii betul betul tu... kita kekadang tak taupun apa tu maksud disebalik hari dan peristiwa penting dalam Islam ni..tulah kalau dah terlalu sekular..sekular ke kita ni? sekular ke sistem kita ni? tak berani nak ulas lelebih huhuhu

    ReplyDelete