Monday, August 28, 2006

Tak abis-abis......



apa sudah jadi ..semakin hari semakin teruk..semakin menjadi-jadi...apa nak jadi? Hiburan demi hiburan..gossip demi gossip..apa nak jadi ni? Media dah buta hati rasanya ni..media cetak sama..tv pun sama....dah tak boleh nak berfikir waras..maksud aku orang yang berpengaruh kat dalam tu..yang menentukan halatuju media masing-masing tu.


Kehidupan bukan sekadar hiburan..di Malaysia ni yang nampak tertarik dengan semua hiburan dan semua gossip ntah apa apa ni orang MELAYU.. bukan cina..bukan india..mereka tak peduli pun siapa mawi..siapa siti..mereka hanya peduli pasal duit dan kuasa je...kita melayu semakin peduli tentang artis..tentang cerita mengarut ni...MELAYU mundur ke belakang bangsa lain semakin ke hadapan...nak tunggu apa lagi bala menimba baru nak sedar? Media ni...janganlah keterlaluan sangat..betul soal keuntungan..betul...tapi pk lah sikit..untungnya berapa je..nasib bangsa yang diperjudikan..untungnya hanya berjuta..tapi kerosakan pemikiran
diporakperandakan...bukan orang lain..bangsa kita bangsa
MELAYU...sudahlah tu.. artis nak kawin ke..artis nak putus tunang ke..lantak dia oranglah..tak payahlah nak ajak rakyat semua dibuai rasa..yang kawin dia orang..yang tak kawin pun dia orang...ni sampai letak muka depan..apa nak jadi ni?


sudahlah kebodohan macam ni...bila nak berhenti ni?

Tak tau la aku nak kata apa lagi..tunggu masa je lah..bila rakyat bodoh..lalai..pemimpin bodoh..lalai...ahaa masa tu tau lah..saat kemusnahan ..saat kejatuhan..saat kuasa terpaksa diberi kepada orang lain..saat kita mengemis di negara sendiri..tau la ..padan ngan muke termasuk muka aku ni huh..... best sangat kot kita mengemis di bumi sendiri..nanti jangan duk buat muka terkejut..napa?? apasal?? bagaimana mereka boleh buat macam tu kat kita?? kan ke Malaysia ni milik MELAYU?? huhuhu masa tu kalau ada depan aku...nak je aku tenyeh muke dia..benjol dahi dia... buat terkejut konon..sudahlah..melilih air liur aku duk dengar terkejut ko orang ni...


bodoh yang tak sedar diri bodoh...pastu membodohkan orang lain pulak..huhuhu marahnya aku ni kan..biarlah..nanti tak la aku menyesal sangat kalau jadik pengemis di bumi sendiri pun..sekurangnya aku dah cakap dan membebel..dah suarakan rasa marah dan meloya aku ni ..ko orang pk lah apa aku kata ni...


4 comments:

  1. Anonymous9:48 AM

    perang media massa yg maha hebat
    alangkah bagus jika perkara2 lain ..di lakukan sedemikian rupa...

    ReplyDelete
  2. itulah chii.. masyarakat kita ni jenis lalang yang banyak..kalau jenis padi tak pe..ada gak hasilnya kan heheheh

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:23 PM

    erm..
    siapa ada menonton siaran dimana ina membuka pekung di dada..
    dan mawi hanya mampu tertawa...
    hurm..mcm2 cara ya utk menarik perhatian org utk menagih simpati

    ReplyDelete
  4. masalahnya chii...media..ntahlah apa nak jadi...

    pastu pulak mereka yang terlibat tu... tak faham kenapa ina beriya-iya nak luahkan kisah peribadi dia kat umum..nak tumpang tuah mawi kot huhuhuhuhu

    ReplyDelete