Saturday, August 12, 2006

Perpisahan abadi





Wahai ibu yang ku cintai
Jangan tinggalkan daku.....
Bawalah aku bersamamu..bawalah aku pergi bersamamu wahai ibuku
Sakitnya dikau wahai ibu..apakah dayaku
Ambillah nyawaku sekali wahai Tuhanku
Pisahkahlah ruh ini dari jasadku
Aku rela ...aku redha wahai Tuhanku

Derita ini tak tertanggung wahai Tuhanku
Menyaksikan darah suci ibuku mengalir laju
Menyaksikan tangisan kesakitannya wahai Tuhanku
Ya Allah bantulah aku ... selamatkanlah ibuku ini
Ya Allah kekejaman apakah yang berlaku ini
Aku menyaksi pemergiaan abadi ibu yang aku amat aku cintai

Wahai Tuhanku..hilanglah sudah tangan yang memanjakanku
Hilanglah sudah satu-satunya ibu yang aku miliki
Di dunia ini...dikau pergi dengan aku menyaksikannya
Dikau pergi dengan aku merasai kesakitannya
Dikau pergi dengan usapan terakhir

Wahai ibu ..darah sucimu ini
Akan kekal sehingga

panggilan terakhir menjemputku nanti

.................................................................................................

Wahai anakku...ingatlah pada Tuhanmu
Sampai masanya aku menemuinya
Sampailah sudah saat perpisahan kita
Benarlah janjinya wahai anakku
Tidakku rasa kesakitan ini....tidak ku resah dengan panggilannya

Wahai anakku...........ingatlah pada Tuhanmu
Aku pergi menyahut panggilan Ilahi
Tinggalah wahai anakku...tinggalah wahai permata hatiku
Jangan menangis wahai anakku
Tempat ibu di sana nanti..tempat yang dijanji
Pemergiaan ibu sedang dinanti wahai anakku

Wahai anakku.....ingatlah pada Tuhanmu
Tinggallah wahai anak..jagalah agamamu
Tinggallah wahai anak...jagalah Islammu
Tinggallah wahai anak..berjuanglah untuk agamamu
Tinggallah wahai anak..peliharalah imanmu

Wahai anakku...ingatlah pada Tuhanmu
Saat perpisahan telahpun tiba
Izinkan ibu menemuinya dengan hati yang rela
Relakan pemergian ibu...relakan takdir ini
Jangan menangis wahai anakku
Akan ibu doakan dari akhirat nanti
Inilah janjinya wahai anakku
Perpisahan ini sementara..abadi di akhirat nanti
Akan ibu doakan moga kita dapat bersama disana nanti

LAILAHAILALLAH MUHAMADARASULLULAH

No comments:

Post a Comment